3dsMax Wizualizacja/autoryzacja Autodesk/

3dsMAX

Kurs 3DsMax Wizualizacja zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.

 

Cele kształcenia:

Celem kursu jest nabycie umiejętności wizualizacji czyli nadawania wyglądu obiektom zamodelowanym w 3DsMax np. dodawanie tekstur, wizualizacja elementów otoczenia , wnętrz, świateł, efektów specjalnych w tymS wolumetrycznych. Umiejętność ta może być wykorzystana np. w grach, animacji obiektów architektonicznych, wnętrz,  reklamie, filmach.

  • zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami powlekania,
  • zapoznanie się z metodami definicji różnych materiałów,
  • zapoznanie się z metodami definiowania źródeł światła,
  • zapoznanie się z metodami definiowania efektów specjalnych.

Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/

  • ustawiania i parametrów powlekania,
  • umiejętność kreowania materiały i definicji ich parametrów, w tym dla materiałów:
    • Blend,
    • Compose,
    • Double Sided,
    • Matte/Shadow,
    • Multi/Sub-Object,
    • Raytrace,
    • Shellac,
    • Standard
    • Top/Bottom,
  • umiejętność wyboru Shadera – tj. odpowiedniego algorytmu cieniowania,
  • wyboru odpowiedniego źródła światła, w tym
    • punktowe,
    • kierunkowe,
    • reflektor światła,
    • typu DaylightL- światło słoneczne światło nieba,
  • umiejętność definicji efektów atmosferycznych, oraz innych specjalnych efektów (soczewka, rozmycie, jasność, kontrast, balans kolorów, ziarnistość).

Wstępne wymagania

  • znajomość podstawowej obsługi komputera
  • znajomość narzędzi modelowania programu 3dsMax

 

Zakres szkolenia 3ds Max – wizualizacja

  • Rendering /powlekanie i jego opcje /
  • Definicja materiałów standardowych / silnik scanline renderer /
    • Blend, Composit, Double Sideł, Matte/Shadow, Multi/Sub-Object, Raytrace, Shellac, Standard, Top/Bottom
    • Shadery – algorytmy cieniowania
    • Opcje uzupełniające
    • Wykorzystanie map / w tym mapy proceduralne /
    • Wykorzystanie materiałów bibliotecznych
  • Definicja materiałów mental ray
    • Rodzaje materiałów i ich opcje
    • Wykorzystanie map
    • Materiały biblioteczne
  • Inne silniki renderujące – omówienie
  • Źródła światła standardowe i fotometryczne
    • punktowe
    • kierunkowe
    • reflektor
  • Światło słoneczne i światło nieba
  • Środowisko – ustawianie opcji
  • Efekty atmosferyczne
    • ogień
    • efekt światła wolumetrycznego
    • mgła
  • Inne efekty optyczne
    • soczewka
    • rozmycie
    • jasność, kontrast
    • balans kolorów
    • ziarnistość