Kurs 3DsMax Wizualizacja zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
Celem kursu jest nabycie umiejętności wizualizacji czyli nadawania wyglądu obiektom zamodelowanym w 3DsMax np. dodawanie tekstur, wizualizacja elementów otoczenia , wnętrz, świateł, efektów specjalnych w tymS wolumetrycznych. Umiejętność ta może być wykorzystana np. w grach, animacji obiektów architektonicznych, wnętrz, reklamie, filmach.
- zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami powlekania,
- zapoznanie się z metodami definicji różnych materiałów,
- zapoznanie się z metodami definiowania źródeł światła,
- zapoznanie się z metodami definiowania efektów specjalnych.
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- ustawiania i parametrów powlekania,
- umiejętność kreowania materiały i definicji ich parametrów, w tym dla materiałów:
- Blend,
- Compose,
- Double Sided,
- Matte/Shadow,
- Multi/Sub-Object,
- Raytrace,
- Shellac,
- Standard
- Top/Bottom,
- umiejętność wyboru Shadera – tj. odpowiedniego algorytmu cieniowania,
- wyboru odpowiedniego źródła światła, w tym
- punktowe,
- kierunkowe,
- reflektor światła,
- typu DaylightL- światło słoneczne światło nieba,
- umiejętność definicji efektów atmosferycznych, oraz innych specjalnych efektów (soczewka, rozmycie, jasność, kontrast, balans kolorów, ziarnistość).
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
- znajomość narzędzi modelowania programu 3dsMax
Zakres szkolenia 3ds Max – wizualizacja
- Rendering /powlekanie i jego opcje /
- Definicja materiałów standardowych / silnik scanline renderer /
- Blend, Composit, Double Sideł, Matte/Shadow, Multi/Sub-Object, Raytrace, Shellac, Standard, Top/Bottom
- Shadery – algorytmy cieniowania
- Opcje uzupełniające
- Wykorzystanie map / w tym mapy proceduralne /
- Wykorzystanie materiałów bibliotecznych
- Definicja materiałów mental ray
- Rodzaje materiałów i ich opcje
- Wykorzystanie map
- Materiały biblioteczne
- Inne silniki renderujące – omówienie
- Źródła światła standardowe i fotometryczne
- punktowe
- kierunkowe
- reflektor
- Światło słoneczne i światło nieba
- Środowisko – ustawianie opcji
- Efekty atmosferyczne
- ogień
- efekt światła wolumetrycznego
- mgła
- Inne efekty optyczne
- soczewka
- rozmycie
- jasność, kontrast
- balans kolorów
- ziarnistość