Kurs Inventor zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
- zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami pracy w programie Inventor,
- poznanie zasad i metod kreowania części,
- poznanie zasad tworzenia zespołu,
- poznanie metod generacji dokumentacji,
- poznanie filozofii definicji prezentacji.
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- umiejętność konfigurowania aplikacji oraz dokumentu,
- umiejętność definiowania szkicu i wiązań płaskich,
- kreowania różnymi metodami części,
- tworzenia zespołów przez definicji wiązań między częściami,
- tworzenie dokumentacji płaskiej / definicja formatki, tabelki, ramki, rzutów, przekrojów, wymiarowania i opisywania dokumentacji/, wykonania prezentacji dynamicznej.
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
- znajomość podstawowych narzędzi do tworzenia części, zespołu oraz dokumentacji programu Inventor
Zakres kursu
- Kształty swobodne
- Kreowanie podstawowego kształtu swobodnego
- Konwersja na kształt swobodny
- Powierzchnia
- Edycja kształtu swobodnego
- Edytowanie kształtu
- Wyrównanie kształtu
- Usuwanie
- Zmiana kształtu swobodnego
- Wstaw krawędzie
- Wstaw punkt
- Podziel na składowe
- Scal krawędzie
- Rozdziel krawędzie
- Fałdowanie krawędzi
- Usuń fałdowanie krawędzi
- Połącz wierzchołki
- Spłaszcz
- Pomost
- Pogrubienie
- Dopasuj krawędź
- Części z tworzywa sztucznego
- Występ
- Kratka
- Kominek
- Półka
- Reguła zaokrąglania
- Połączenie zatrzaskowe
- Modelowanie powierzchniowe
- Powierzchnia prostokreślna
- Zszycie powierzchni
- Zamknięcie obwiedni
- Rzeźba
- Utnij powierzchnię
- Wydłuż powierzchnię
- Zamień płaszczyznę
- Napraw bryły
- Dopasowanie powierzchni siatki
- Przykład urządzenia do badania refleksu na bazie modelowanie swobodnego, powierzchniowego, z wykorzystaniem elementów z tworzyw sztucznych