Inventor – poziom podstawowy

Inventor

inventor

Kurs zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.

Cele kształcenia:

  • zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami pracy w programie Inventor,
  • poznanie zasad i metod kreowania części,
  • poznanie zasad tworzenia zespołu,
  • poznanie metod generacji dokumentacji,
  • poznanie filozofii definicji prezentacji.

Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/

  • umiejętność konfigurowania aplikacji oraz dokumentu,
  • umiejętność definiowania szkicu i wiązań płaskich,
  • kreowania różnymi metodami części,
  • tworzenia zespołów przez definicji wiązań między częściami,
  • tworzenie dokumentacji płaskiej / definicja formatki, tabelki, ramki, rzutów, przekrojów, wymiarowania i opisywania dokumentacji/,
  • wykonania prezentacji dynamicznej.

Wstępne wymagania

  • znajomość podstawowej obsługi komputera

Zakres kursu

  • Organizacja pracy
    • Interface graficzny
    • Wydawanie poleceń
    • Definicja nowego projektu
    • Generowanie pliku na bazie szablonu
    • Konfiguracja aplikacji
    • Ustawienia dokumentu
    • Narzędzia pomiarowe
    • Style wizualne
    • Elementy konstrukcyjne
  • Szkic
    • Określenie płaszczyzny szkicu
    • Definicja szkicu 2D
    • Udostępnienie szkicu
  • Modelowanie części
    • Proces projektowania
    • Projektowanie części
    • Funkcja “Wyciągnij”
    • Funkcja “Obrót”
    • Funkcja “Przeciągnięcie”
    • Funkcja “Wyciągnięcie złożone”
    • Funkcja “Żebra”
    • Funkcja „Zwój”
    • Funkcja „Wypukłość”
    • Funkcja „Pokrycie bitmapą”.
    • Funkcja „Zaokrąglenie”
    • Funkcja „Fazowanie” /chamfer/
    • Funkcja „Skorupa” /shell/
    • Funkcja „Pochylenie” /draft/
    • Funkcja „Otwory” /hole/
    • Funkcja „Gwint” / thread/
    • Funkcja „Utwórz kombinację” / Combine
    • Funkcja „Pogrubienie / Odsunięcie”
    • Funkcja „Podziel” /Split/
    • Funkcja „Edytuj bezpośrednio”
    • Funkcja „Usuń powierzchnię”
    • Funkcja „Szyk kołowy”
    • Funkcja „Szyk prostokątny”
    • Funkcja „Lustro”
    • Funkcja „Szyk sterowany szkicem”
  • Materiały i widoki
    • Okno dialogowe „Materiały”
    • Funkcja „iProperties”
    • Okno dialogowe „Wygląd”
  • Zespoły
    • Wstawianie części
    • Wstawianie części z biblioteki „Content Center”
    • Wiązanie
  • Tworzenie dokumentacji części
    • Stworzenie pliku
    • Elementy stałe
    • Definicja rzutu bazowego i rzutów pochodnych
    • Modyfikacja rzutów
    • Opisywanie dokumentacji
  • Prezentacja
    • Widoki ujęć
    • Serie ujęć
    • Nagranie wideo