
Kurs 3DsMax Wizualizacja zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.
Cele kształcenia:
Celem kursu jest nabycie umiejętności wizualizacji czyli nadawania wyglądu obiektom zamodelowanym w 3DsMax np. dodawanie tekstur, wizualizacja elementów otoczenia , wnętrz, świateł, efektów specjalnych w tymS wolumetrycznych. Umiejętność ta może być wykorzystana np. w grach, animacji obiektów architektonicznych, wnętrz, reklamie, filmach.
- zapoznanie się teoretyczne i praktyczne z zasadami powlekania,
 - zapoznanie się z metodami definicji różnych materiałów,
 - zapoznanie się z metodami definiowania źródeł światła,
 - zapoznanie się z metodami definiowania efektów specjalnych.
 
Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/
- ustawiania i parametrów powlekania,
 - umiejętność kreowania materiały i definicji ich parametrów, w tym dla materiałów:
- Blend,
 - Compose,
 - Double Sided,
 - Matte/Shadow,
 - Multi/Sub-Object,
 - Raytrace,
 - Shellac,
 - Standard
 - Top/Bottom,
 
 - umiejętność wyboru Shadera – tj. odpowiedniego algorytmu cieniowania,
 - wyboru odpowiedniego źródła światła, w tym
- punktowe,
 - kierunkowe,
 - reflektor światła,
 - typu DaylightL- światło słoneczne światło nieba,
 
 - umiejętność definicji efektów atmosferycznych, oraz innych specjalnych efektów (soczewka, rozmycie, jasność, kontrast, balans kolorów, ziarnistość).
 
Wstępne wymagania
- znajomość podstawowej obsługi komputera
 - znajomość narzędzi modelowania programu 3dsMax
 
Zakres szkolenia 3ds Max – wizualizacja
- Rendering /powlekanie i jego opcje /
 - Definicja materiałów standardowych / silnik scanline renderer /
 
- Blend, Composit, Double Sideł, Matte/Shadow, Multi/Sub-Object, Raytrace, Shellac, Standard, Top/Bottom
 - Shadery – algorytmy cieniowania
 - Opcje uzupełniające
 - Wykorzystanie map / w tym mapy proceduralne /
 - Wykorzystanie materiałów bibliotecznych
 
- Definicja materiałów mental ray
 
- Rodzaje materiałów i ich opcje
 - Wykorzystanie map
 - Materiały biblioteczne
 
- Inne silniki renderujące – omówienie
 - Źródła światła standardowe i fotometryczne
 
- punktowe
 - kierunkowe
 - reflektor
 
- Światło słoneczne i światło nieba
 - Środowisko – ustawianie opcji
 - Efekty atmosferyczne
 
- ogień
 - efekt światła wolumetrycznego
 - mgła
 
- Inne efekty optyczne
- soczewka
 - rozmycie
 - jasność, kontrast
 - balans kolorów
 - ziarnistość
 
 
							




