Grafika wektorowa CorelDraw I stopień

Kurs CorelDraw zaprojektowany jest jako połączenie wykładów z intensywnymi ćwiczeniami praktycznymi. Ćwiczenia prowadzone są na bazie przykładowych projektów, lub też własnych projektów uczestników.

Cele kszałcenia:

  • zapoznanie się z zasadami tworzenia grafiki wektorowej
  • określanie różnic między grafiką wektorową i rastrową
  • zapoznanie się z narzędziami rysunkowymi i edycyjnymi
  • nabycie umiejętności importu i obróbki bitmap
  • nabycie umiejętności projektowania i przygotowania materiałów do druku

Umiejętności nabywane przez uczestników w trakcie trwania kursu; /zamierzone efekty/

  • posługiwanie się narzędziami rysunkowymi
  • posługiwanie się narzędziami edycyjnymi
  • import i obróbka bitmap
  • narzędzia efektów specjalnych
  • projektowanie i przygotowanie materiałów do druku

Wstępne wymagania

  • znajomość podstawowej obsługi komputera

Zakres kursu

  • Interface użytkownika
    • Pasek standard
    • Pasek właściwości
    • Pasek stanu
    • Pasek narzędzi
    • Ogólne wiadomości dotyczące sposobu wykorzystania przestrzeni roboczej
  • Ustawienia :
    • strony,
    • opcji wyglądu,
    • duplikacji,
    • przesuwu
  • Funkcje rysunkowe
    • Wielokąt
    • Gwiazda
    • Spirala
    • Prostokąt
    • Elipsa
  • Narzędzia precyzujące położenie
    • Linijki
    • Siatka
    • Prowadnice
  • Wykorzystanie obiektów i narzędzi precyzujących położenie do tworzenia precyzyjnej grafiki
    • Wypełnienia , edycja , tworzenie własnych wzorów
    • Wypełnienie jednolite
    • Wypełnienie gradientem
    • Wypełnienie wzorkiem, bitmapą
    • Wypełnienie teksturą
    • Kntur
  • Zaawansowane narzędzia do edycji
    • Krzywe Bezier’a
      • Rysowanie krzywych i odcinków
      • Przekształcanie obiektu w krzywe
      • Edycja, narzędzie kształt
      • Rodzaje węzłów
      • Praca na węzłach
      • Trasowanie ręczne i automatyczne

    Ćwiczenie – zamiana obiektów rastrowych na wektorowe – trasowanie ręczne.

    • Transformacje obiektów
      • Skalowanie
      • Obrót
      • Pochylenie
      • Odbicie
    • Zarządzanie obiektami
      • Grupowanie
      • Funkcja Połącz
      • Szybkie kadrowanie
      • Kształtowanie

    Ćwiczenie : tworzenie obiektów łączonych – koła olimpijskie

    • Środki artystyczne
      • Wzorzec Pędzel Rozpylacz
      • Kaligrafia
      • Nacisk

    Ćwiczenie: tworzenie dyplomów, zaproszeń z użyciem środków artystycznych

    • Metamorfozy zaawansowane
    • Wypełnienie interakcyjne
    • Wypełnienie siatkowe
    • Tekst
      • Tekst ozdobny
      • Tekst akapitowy
      • Formatowanie tekstu
      • Wpisywanie tekstu w obiekt
      • Rozmieszczanie tekstu wokół obiektu
      • Rozmieszczenie tekstu na krzywej
      • Przekształcenia tekstu
      • Efekty

    Ćwiczenie : opracowanie wizytówki, pieczątki okrągłej

    • Bitmapy
      • Importowanie bitmap ( zdjęć, grafiki)
      • Efekty
      • Dopasowania
      • Projekt pocztówki

    Ćwiczenie końcowe: Projekt ulotki z wykorzystaniem poznanych narzędzi.